official AFAS Software integration partner

e-commerce voor AFAS Software

Jouw e-commerce, optimaal en plug & play gekoppeld met AFAS Software

Diepgaande ERP integratie
Onderhoudsvrij
B2B en B2C

De kracht van AFAS Software + Marcando

Klantspecifieke prijzen

De integratie met AFAS Software zorgt ervoor dat alle klantspecifieke tarieven direct worden weergegeven in je webshop.

Online cataloog zonder zorgen

Productinformatie en prijzen worden direct vanuit AFAS Software bijgewerkt, zodat je cataloog altijd de laatste stand van zaken weergeeft.

Automatisch inkomende orders

Zodra een klant een bestelling plaatst, wordt deze automatisch gesynchroniseerd met AFAS Software

Over

AFAS Software

Met meer dan 15 jaar ervaring is AFAS Software een betrouwbare partner die streeft naar leuker en beter werken met meer oog voor de maatschappij. Onze missie is: inspireert beter ondernemen. Dat wordt bereikt door het leveren van innovatieve bedrijfssoftware die onnodige handelingen, dubbel werk en fouten wegwerkt. Hierdoor houden organisaties tijd over voor wat ze echt belangrijk vinden: kwaliteit en werkplezier.

Een complete totaaloplossing

Als Belgisch softwarehuis bieden we een totaaloplossing bestaande uit ERP- en HRM-software. Onze software omvat alle aspecten van jouw bedrijf: van CRM tot HR, van Projecten tot Ordermanagement en van Financieel tot Workflows. Alles is geïntegreerd, waardoor je alle informatie overzichtelijk bij elkaar hebt en efficiënter samenwerkt.

Dichtbij en altijd bereikbaar

We staan dicht bij onze klanten. Zo zijn we direct bereikbaar voor wanneer het even niet lukt. Eens kennis maken in real life? We ontvangen je met veel plezier in ons nieuwe Clubhuis in Kontich!”

use cases

Marcando in actie

Hiervoor gebruiken meer dan 150 klanten Marcando:

Bestelplatform

Versnel het bestelproces en laat je  klanten in slechts een paar klikken hun bestellingen plaatsen.

Geïntegreerde webshop

Volg de verkoop en voorraad van je producten automatisch op in je ERP-pakket.

Online cataloog

Ontlast je binnendienst met een altijd up-to-date online cataloog.

Klantenportaal

Alle verkoopinformatie op één plek. Klanten zien hun bestelgeschiedenis, kunnen nabestellen en zelf hun gegevens beheren.

Vertegenwoordigers module

Help je salesteam beter te verkopen met actiegerichte inzichten en vlotte toegang tot (klanten)informatie - altijd up-to-date met het ERP!

Zakelijk en particulier platform

Beheer zowel B2B als B2C-verkopen binnen één platform. Pas aanbiedingen aan per klantsegment en behoud het overzicht.

Voor wie?

Gunstig voor elke gebruiker

Iedereen haalt voordeel uit Marcando, zowel intern als extern.

Zaakvoerder

Verhoog operationele efficiëntie met minder middelen. Marcando automatiseert en vereenvoudigt verkoopprocessen waardoor je minder medewerkers nodig hebt voor hetzelfde werk.

"Met Marcando kan ik meer doen met minder. Mijn binnendienst wordt ontlast van repetitief werk en mijn vertegenwoordigers bedienen hun klanten efficiënter, zodat ze op zoek kunnen gaan naar nieuwe klanten."

Binnendienst

Marcando automatiseert administratieve taken waardoor minder fouten worden gemaakt. Binnendienstmedewerkers kunnen zo meer tijd besteden aan klantenservice dan aan papierwerk.

"Dankzij Marcando hoef ik geen data over te typen van het ene systeem naar het andere. Bovendien worden orders onmiddellijk ingegeven en kan ik na een korte check alles eenvoudig bevestigen."

Vertegenwoordiger

De vertegenwoordigersmodule van Marcando helpt je salesteam bij het indelen van hun dag. Met actiegerichte inzichten over klantspecifieke omzet, backorders en facturen zijn je vertegenwoordigers beter voorbereid en kunnen ze efficiënter verkopen.

"Met een CRM dat gekoppeld is aan ons ERP kan ik razendsnel alle belangrijke informatie opzoeken voor een klantbezoek. Daarnaast worden al mijn opgenomen bestellingen onmiddellijk doorgestuurd en kunnen mijn klanten sneller worden bediend."

Eindklant

Via ons selfserviceplatform kunnen klanten zelfstandig bestellingen plaatsen, de catalogus raadplegen en optioneel de real-time voorraadstatus bekijken.

"Twee van mijn leveranciers werken toevallig met een Marcando shop. Naast het plaatsen van bestellingen, vind ik er ook heel snel wat ik nodig heb, wanneer ik het nodig heb."

Product Overview

Boost je online verkoop met ERP integratie en zakelijke features

Ontdek hoe Marcando je verkoopproces automatiseert, vereenvoudigt én versterkt.

Bedien je zakelijke klanten met gemak online

Geef B2B-klanten een gepersonaliseerde online shopervaring met onder meer klantspecifieke tarieven.

Integratie met AFAS Software

Marcando is plug & play gekoppeld met AFAS Software voor realtime synchronisatie van relevante informatie.

Manage betalingen & verzendingen

Automatiseer betalings- en verzendprocessen voor efficiëntere verwerking en fouten te verminderen.

Centraliseer je online cataloog en bestellingen

Beheer je productportfolio en klantbestellingen vanuit één centrale plek.

Klanten

De resultaten spreken voor zich

Marcando maakt indruk. Dat bewijzen ook deze indrukwekkende cijfers.

80%

kostenreductie

bij het verwerken van orders bij bestaande klanten

85 k+

Orders verwerkt

Zonder tussenkomst van de binnendienst

100 +

miljoen euro

omzet gefaciliteerd dankzij Marcando

200 K+

Gebruikers

Die regelmatig Marcando webshops gebruiken

FAQs

Wat is het verschil tussen B2B en B2C?

B2C (Business to Consumer) gaat over de verkoop aan consumenten. Producten hebben meestal één prijs, soms met staffelkortingen bij grote bestellingen. BTW wordt toegevoegd, en OSS-regelgeving (One Stop Shop), waarmee Marcando compatibel is, speelt hier een rol.

B2B (Business to Business) gaat over de verkoop tussen bedrijven. Hierbij zijn vaak meerdere prijsafspraken mogelijk en is BTW minder relevant omdat dit intern wordt geregeld.

Wat is een ERP?

Een ERP (Enterprise Resource Planning) systeem is software die helpt om alle verschillende onderdelen van een bedrijf te verbinden in één centraal systeem. Dit gaat over functies zoals inkoop, voorraadbeheer, verkoop, financiën en HR.Dit zorgt voor betere samenwerking en overzicht, waardoor bedrijven efficiënter kunnen werken en kosten kunnen besparen dankzij real-time informatie.

Wat is het verschil tussen een bestelplatform, klantenportaal en webshop?

Op zich zijn het allemaal deels overlappende termen die verschillend van de context hetzelfde of iets anders kunnen betekenen.

Webshop: Een online verkoopkanaal dat meestal B2C-gericht is, zoals bijvoorbeeld bol.com of Amazon.

Bestelplatform: Een online portaal voor bedrijven (B2B) om bestellingen te plaatsen bij leveranciers.

Klantenportaal: Een deel van zowel een webshop als een bestelplatform waar klanten hun gegevens, bestellingen en facturen kunnen beheren.

Kan ik Marcando enkel gebruiken als ik al een ERP heb?

Nee, Marcando kan ook standalone worden gebruikt om bestellingen te centraliseren. Maar met een ERP werkt Marcando het beste, omdat het alle data en afspraken uit je ERP kan gebruiken voor maximale operationele efficiëntie.

Ik heb geen afbeeldingen in mijn ERP, wat nu?

Geen probleem. Marcando werkt prima zonder foto's, vooral in een B2B-context. Als je wel foto's wilt, kun je deze uploaden via het ERP of direct via Marcando.

Wat is de doorlooptijd?

Gemiddeld 6 weken, afhankelijk van verschillende factoren zoals de tijdsinvestering van de klant (gemiddeld 16 uur) en het correct gebruik van het ERP. Sommige projecten zijn al binnen 1 week afgerond.

Wat is de kostprijs?

Voor prijsinformatie, kijk op onze pricing page.

Klaar om slimmer te verkopen?

Haal meer uit je webshop met Marcando. Ontdek vandaag nog hoe ons platform jouw online verkoopprocessen kan verbeteren.

By clicking “Accept”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. View our Privacy Policy for more information.